28 maj 2016

Lednica 2016 - przygotowania

W tym roku, a dokładnie już za tydzień, po raz XX, ale pierwszy bez ojca Jana Góry, Pola Lednickie wypełni miłość do Boga, śpiew, taniec i wspólna modlitwa w wyjątkowym, jednym, niepowtarzalnym Spotkaniu Młodych, które odbędzie się 4 czerwca, pod hasłem "Amen". Będziemy świętować aż trzy jubileusze: 1050-tą rocznicę Chrztu Polski przyjętego "W imię Ojca, Syna i Ducha Świętego", 800-lecie Zakonu Dominikanów, dzięki któremu ze św. Jackiem mówimy "Poślij mnie!" oraz 20-te Spotkanie Młodzieży przy rybie wraz z ogłoszonym przez papieża Franciszka Jubileuszowym Rokiem Miłosierdzia, prowadzącym nas do powiedzenia "Amen". W związku z tym, że byłam w ubiegłym roku i tym razem także się wybieram, postanowiłam przygotować specjalny post dla wszystkich, którzy nie wiedzą, co ze sobą zabrać i jak się przygotować. 

Ps. W tym roku postaram się zrobić zdjęcia lepszej jakości (wtedy miałam nowy telefon z nieustawionym aparatem), tymczasem teraz musicie zadowolić się tym jakże "artystycznym" kolażem moja autorstwa.


PROGRAM SPOTKANIA
Pola Lednickie (recepcja) zostaną otwarte już o godzinie 8:00, natomiast o godzinie 12:00 rozpocznie się Anioł Pański. Następnie "Entuzjazm wiary" wygłoszony przez o. Adama Szustaka. Do tego czasu będzie można skorzystać ze spowiedzi, jak również w późniejszych godzinach (księża spowiednicy są dostępni do samego końca). O 15:00 przewidziana została Koronka do Bożego Miłosierdzia. Po niej, o 17:00, nastąpi oficjalne rozpoczęcie Spotkania, Msza Święta, Przesłanie Papieża Franciszka, Adoracja Najświętszego Sakramentu, Wybór Chrystusa i wreszcie główny punkt programu (ok. 24:00) - przejście przez Bramę III Tysiąclecia, tzw. Rybę.

8.00 – otwarcie Pól Lednickich
12.00 – Anioł Pański i dziesiątka różańca
14.00 – słowo o. Adama Szustaka OP nt. „Entuzjazm wiary”
15.00 – Koronka do Bożego Miłosierdzia
16.30 – „Tylko Orły”
17.00 – Oficjalne rozpoczęcie XX Spotkania Młodych LEDNICA 2000
17.25 – I CZĘŚĆ – 1050-ta rocznica Chrztu Polski „W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”
19.30 – Msza Święta
21.00 – II CZĘŚĆ – 800-lecie Zakonu Dominikanów „Poślij nas”
Przesłanie Papieża Franciszka
22.30 – III CZĘŚĆ – 20-lecie Spotkań Lednickich – Przyszłość wiary w Polsce i na świecie „AMEN”
23.20 – Adoracja Najświętszego Sakramentu
23.50 – Wybór Chrystusa
24.00 – Przejście przez Bramę III Tysiąclecia

TEGOROCZNE SYMBOLE
W tym roku organizatorzy przygotowali dla każdego uczestnika Pismo Święte Nowego Testamentu (fundament naszej wiary, ostatnie marzenie śp. o. Jana Góry OP), Drewniany Krzyżyk (do zawieszenia nad drzwiami do pokoju, z tegorocznym hasłem "Amen") oraz świecę. Oprócz tego dla kapłani otrzymają dar w postaci wina z winnic małopolskich i trzy hostie. Siostry zakonne dostaną butelkę na wodę święconą.

CO NALEŻY ZABRAĆ?
W ubiegłym roku uczestnicy musieli przywieść ze sobą garść ziemi, tymczasem teraz należy zabrać datę swojego Chrztu Świętego, 3 zdania o Chrystusie i białą szatę (prześcieradło, chustka, koszulka; wszyscy założymy je po odnowieniu Chrztu Świętego na znak jedności życia w jednym Kościele).

"JESTEM TWÓJ. AMEN" - HYMN
Pieśń XX Spotkania Młodych LEDNICA 2000 nosi tytuł "Jestem twój. Amen!". Tradycyjnie śpiewają ją Siewcy Lednicy. Słowa napisał śp. o. Jan Góra OP oraz Agnieszka Chrostowska. Warto nauczyć się tekstu na pamięć, bo na pewno niejednokrotnie zostanie wykonana podczas spotkania. Specjalnie dla Was zamieszczam tutaj tekst, abyście nie mieli problemów z jego szukaniem. Oprócz tego polecam bliżej zapoznać się z pieśniami "Tak, tak Panie", "Jezu, ufam Tobie" i "Nasze Oczekiwanie", których również należy się spodziewać.

Gdy znów pomyślę, że wszystko mogę i lepiej wiem,
Gdy znów zabłądzę i pogubię drogę  - Ty uratuj mnie!
Obmyj wodą i ubierz w szaty nowe
Usta  - napełnij twoim słowem

Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię Twe, niech tak się stanie. Amen!
Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię Twe, niech tak się stanie. Amen!

Bądź zawsze obok i mów co dobre, a co złe
I daj mi nigdy już nie zwątpić w miłosierdzie Twe
Błogosławion ten, który zawsze słucha
Ojca, Syna i Świętego Ducha

Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię Twe, niech tak się stanie. Amen!
Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię Twe, niech tak się stanie. Amen!

Błogosławion ten, który zawsze słucha
Ojca, Syna i Świętego Ducha
Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię Twe, niech tak się stanie. Amen! 
Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię twe, niech tak się stanie. Amen!
Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię Twe, niech tak się stanie. Amen! 
Jestem Twój, zbaw mnie Panie, Amen!
W imię Twe, niech tak się stanie. Amen! 


ODPOWIEDNIE PRZYGOTOWANIE
Do Spotkania oprócz przygotowania duchowego, należy odpowiednio przygotować się fizycznie. Trwa ono wiele godzin, pod gołym niebem, a pogoda może być różna. W ubiegłym roku był ogromny upał i naprawdę nie wiele było potrzeba, aby dostać udaru czy też poparzenia słonecznego. Jak będzie w tym roku? Tego nikt nie wie, dlatego warto ubrać się "na cebulkę", a jeśli nawet będzie gorąco, mieć w pogotowiu bluzę. Oprócz tego oczywiście wygodne buty (to nie jest rewia mody). Przyda się również płaszcz przeciwdeszczowy i folia NRC (do kupienia w aptece). O nakryciu głowy czy kremach z filtrem chyba nie muszę przypominać. Jeśli chodzi o wodę i jedzenie - warto się dobrze zaopatrzyć, choć na miejscu będzie istniała możliwość zakupu ciepłego posiłku czy napojów). Alarm do osób chorych, szczególnie alergików - zabierzcie wszystkie potrzebne leki.

ZACHOWANIE
A teraz od strony moralnej: warto zastanowić się nad swoim zachowaniem. Jest to spotkanie religijne, a nie okazja do picia alkoholu w większym gronie czy też szukania miłości. Oczywiście warto poznawać nowe osoby, ale patrząc na niektórych chyba pomyliły im się cele, w jakich pojechały na Lednice. Już nie wspominając o złodziejstwie, bo takowe przypadki też się zdarzają, dlatego należy pilnować portfela i telefonu. Przeklinanie i zakładanie wyzywających ubrań także nie jest na miejscu. 

Z mojej strony to chyba wszystko. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania to piszcie w komentarzach - postaram się pomóc. Osobiście z całego serca polecam Wam wybrać się na Spotkanie, bo ja po zeszłorocznym odliczałam dni do XX. Jestem nim po prostu zachwycona!

Byliście kiedykolwiek na Lednicy? Wybieracie się w tym roku? 
UDOSTĘPNIJ TEN POST
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.